Mobile Advertising & Brand Engagement Sommersemester 2024
Mobile Advertising & Brand Engangement SoSe 2024
Lehrveranstaltung 224460a Mobile Advertising & Brand Engagement
Dozent: Prof. Dr. Jürgen Scheible
Mobile Advertising & Brand Engagement
What is this lecture about?
Designing and prototyping of a mobile app for brand engagement purposes; concept design (learn how to make it); Prototype in HTML, CSS or XD, or Figma … (learn how to do it).
Learning goals:
Understand how Advertising in Mobile Apps work (principles, types of content). Get to know App business models, App Monetization. Understand the basics of Mobile App-marketing. Learn how to make a concept design for a Mobile App. Learn how to prototype a simple mobile web app.
Final project task:
Create a Mobile App based on your own idea. Apps should: fulfill a real user need, provide interesting user interaction and has something to do with buying/marketing/advertising.
Create a PDF document about the concept design of your app.
Create a short video about the app (walktrough video).
Oskar & Oskar´s Teebude
Ziel des Projektes:
Erstellung einer Social-Local-Mobile App basierend auf einer eigenen Idee.
Aufgabenstellung des Projektes:
Create a SoLoMo App based on your own idea
Create a PDF document about the concept design of your app
Provide App store materials
Create a short video about the app (walktrough video)
Individual project or group of up to 6 people
Language: English
Lösungsweg des Projektteams:
Im 4. Semester habe ich bereits den Kurs „Screendesign“ belegt, in dem ich eine Website für das Teecafé „Oskar & Oskar´s Teebude“ erstellt habe. Für dieses fiktionale Café habe ich nun eine App kreiert. Die Hauptziele der App sind es, die Gäste-Experience zu verbessern, die Gäste-Loyalität zu stärken, eine Community aufzubauen und eine weite Bandbreite an Services anzubieten. Erstellt habe ich die App mit dem Programm Adobe XD.
Studentisches Team, Semesterstufe 6:
Christina Hebbeler
Weitere Projekte aus dem Studiengang Werbung und Marktkommunikation.