Mobile Advertising & Brand Engagement Sommersemester 2024
Mobile Advertising & Brand Engangement SoSe 2024
Lehrveranstaltung 224460a Mobile Advertising & Brand Engagement
Dozent: Prof. Dr. Jürgen Scheible
Mobile Advertising & Brand Engagement
What is this lecture about?
Designing and prototyping of a mobile app for brand engagement purposes; concept design (learn how to make it); Prototype in HTML, CSS, XD or Figma … (learn how to do it).
Learning goals:
Understand how Advertising in Mobile Apps works (principles, types of content). Get to know App business models, App Monetization. Understand the basics of Mobile App-marketing. Learn how to make a concept design for a Mobile App. Learn how to prototype a simple mobile web app.
Final project task:
Create a Mobile App based on your own idea. Apps should: fulfill a real user need, provide interesting user interaction and has something to do with buying/marketing/advertising.
Create a PDF document about the concept design of your app.
Create a short video about the app (walktrough video).
The Female Company
Ziel des Projektes:
Ziel des Projektes war die Konzeption und Gestaltung einer mobilen App für den regelmäßigen Gebrauch.
Aufgabenstellung des Projektes:
Create a SoLoMo App based on your own idea.
Create a PDF document about the concept design of your app.
Provide App store materials.
Create a short video about the app (walkthrough video).
Lösungsweg des Projektteams:
Die Zielsetzung des Projektes war es, das umfassende Produktangebot von The Female Company zu nutzen und das Potenzial auszuschöpfen, einen ganzheitlichen digitalen Service zu entwickeln. Dies basiert auf der Erkenntnis, dass die Brand zwar umfangreiche Produkte bietet, jedoch großes Potenzial hat, das Nutzererlebnis durch eine vollständig integrierte digitale Plattform mit Funktionen einer zyklustracking App zu verbessern.
Studentisches Team, Semesterstufe 3:
Romy Ulrich, Laura Löschner, Julia Arnold
Weitere Projekte aus dem Studiengang Werbung und Marktkommunikation.