Mobile Advertising & Brand Engagement Wintersemester 2024/25
Mobile Advertising & Brand Engangement WS 2024/25
Lehrveranstaltung 224460a Mobile Advertising & Brand Engagement
Dozent: Prof. Dr. Jürgen Scheible
Mobile Advertising & Brand Engagement
What is this lecture about?
Designing and prototyping of a mobile app for brand engagement purposes; concept design (learn how to make it); Prototype in HTML, CSS, XD or Figma … (learn how to do it).
Learning goals:
Understand how Advertising in Mobile Apps works (principles, types of content). Get to know App business models, App Monetization. Understand the basics of Mobile App-marketing. Learn how to make a concept design for a Mobile App. Learn how to prototype a simple mobile web app.
Final project task:
Create a Mobile App based on your own idea. Apps should: fulfill a real user need, provide interesting user interaction and has something to do with buying/marketing/advertising.
Create a PDF document about the concept design of your app.
Create a short video about the app (walktrough video).
Factimal x Tagesschau
Ziel des Projektes:
„Helping App“ for „daily live“-tasks (e.g. cooking, eating lifestyle, grocery, shopping, baking, houserhold, finance, hobbies, …)
The Apps should:
– fulfill a real user need
– provide interesting user interaction
– has something to do with buying/marketing/advertising
– provide functionalies that address as many phases as possible of the „customer lifecycle“ (awareness, considaration, purchsae, delivery aftersale, reconsideration)
– your own technology/tool
Aufgabenstellung des Projektes:
Create a SoLoMo App.
Lösungsweg des Projektteams:
Viele Kinder und Jugendliche möchten mehr über Nachrichten und Fakten erfahren. Doch herkömmliche Nachrichtenformate empfinden sie oft als langweilig, während die überwältigende Menge an Fake News und Informationen auf Social Media zusätzlich verwirrt. Factimal, ein offizieller Partner der Tagesschau, bietet eine innovative Lösung: eine App, die Nachrichten und Wissen spielerisch aufbereitet. Kinder und Jugendliche können dadurch auf unterhaltsame Weise lernen, ihr Wissen erweitern und gleichzeitig mit Freunden spielen. Factimal verbindet Bildung, Spaß und Interaktivität in einer sicheren und vertrauenswürdigen Umgebung.
Studentisches Team, Semesterstufe 3:
Jessica McQueen, Melina Göttler, Maya Schneider, Sophia Castellano, Madeleine Dünkel, Mia Schmidt
Weitere Projekte aus dem Studiengang Werbung und Marktkommunikation.




